Loading...
Ekpedefsi2019-04-01T21:21:58+03:00

Π Α Ι Δ Ε Ι Α

Η κατάσταση της δημόσιας εκπαίδευσης που υφίσταται στο Δήμο Δυτικής Μάνης δε διαφοροποιείται από αυτή που επικρατεί πανελλαδικά. Υπάρχουν, όμως προβλήματα κυρίως λόγω της γεωγραφικής έκτασης που καλύπτει ο Δήμος μας σε συνδυασμό με άλλες ιδιαιτερότητες.

Η “Ανεξάρτητη κίνηση ενεργών πολιτών για τη Δυτική Μάνη” σε απόλυτη συνέπεια με τις δημόσιες εξαγγελίες τη συγκρότησε ομάδα εργασίας από συνδημότες μας με γνώσεις και παραστάσεις επί του θέματος των οποίων την εισήγηση θέτουμε σε δημόσιο διάλογο ως :

«Προτάσεις για τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στο Δήμο Δυτικής Μάνης»

(Ρεβέκκα Μπεσμπέα εκπαιδευτικός Ph.D. στην αθλητική ψυχολογία, Νίκη Πατιστέα παιδαγωγός με εξειδίκευση στην ειδική αγωγή, Σοφία Χριστοφιλοπούλου ιατρός παθολόγος)

Η κατάσταση της δημόσιας εκπαίδευσης που υφίσταται στο Δήμο Δυτικής Μάνης δε διαφοροποιείται από αυτή που επικρατεί πανελλαδικά. Υπάρχουν, όμως ιδιαίτερα προβλήματα αφ’ενός λόγω της γεωγραφικής έκτασης που καλύπτει ο Δήμος μας καθόσον εκτείνεται σε μια μεγάλη και δυσπρόσιτη γεωγραφική έκταση, ξεκινά ανατολικά από τον Άγιο Νίκωνα και φθάνει δυτικά έως τις Μαντίνιες συμπεριλαμβάνοντας πολλούς ορεινούς οικισμούς, Σαϊδόνα, Καστάνια, Μηλέα, Εξωχώρι, Τσέρια, ΓαΪτσές κλπ.
Οι σχολικές μονάδες στεγάζονται σε πέντε σημεία:
• Δημοτικός παιδικός σταθμός Κάμπου
• Νηπιαγωγείο στο Σταυροπήγειο, στην Καρδαμύλη, στη Στούπα και στον Αγ. Νικόλαο
• Δημοτικό Σχολείο στον Κάμπο και στη Στούπα
• Γυμνάσιο στον Κάμπο και στην Καρδαμύλη
• Γενικό Λύκειο στη Καρδαμύλη

Τα υπάρχοντα προβλήματα μπορούν να συνοψισθούν ως ακολούθως:

1. Η μεταφορά των μαθητών-μαθητριών γίνεται με λεωφορεία ιδωτικών εταιρειών και με ταξί, τα έξοδα καλύπτονται από την Περιφέρεια. Πολλά υπήρξαν, κατά το παρελθόν, τα προβλήματα με τις μεταφορές των μαθητών ιδιαίτερα στα ορεινά και δυσπρόσιτα χωριά του δήμου μας
2. Η υποχρηματοδότηση ,ο κακός προγραμματισμός και η προχειρότητα για τα σχολεία της περιοχής μας, τα έχουν οδηγήσει σε ανέχεια , αφού δεν καλύπτονται οι ανάγκες τους τόσο σε λειτουργικές όσο και σε κτηριακές εγκαταστάσεις.
3. Το διδακτικό προσωπικό είναι ελλιπές ακόμα και σε βασικές ειδικότητες. Οι τοποθετίσεις των καθηγητών γίνεται κυρίως με αναπλήρωση και πολύ αργότερα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς σε πολλές περιπτώσεις οι καθηγητές αναλαμβάνουν υπηρεσία στα τέλη του Νοεμβρίου. ΟΙ θέσεις καθηγητών μουσικής, εικαστικών δεν έχουν καλυφθεί ποτέ.
4. Οι εξωσχολικές δραστηριότητες των παιδιών μας δεν βρίσκουν δημοτική υποστήριξη ούτε σε κτηριακές εγκαταστάσεις ούτε σε διδάσκοντες. Κτήρια παραμένουν κλειστά και εγκαταλελειμένα, ενώ δεν υπάρχει μία δημοτική βιβλιοθήκη και ένα κλειστό αθλητικό κέντρο
5. Οι αλλοδαποί μαθητές είναι πολλοί, σε ποσοστό που ανέρχεται το 60% των μαθητών μας. Οι γονείς τους ασχολούνται με τον πρωτογενή τομέα παραγωγής και στις περισσότερες περιπτώσεις δε συμμετέχουν στην τοπική κοινωνία.
6. Δεν υπάρχει φροντίδα για μαθητές με ειδικές ανάγκες ή γι αυτούς που χρειάζονται παιδαγωγική στήριξη π.χ. λογοθεραπεία, εργοθεραπεία, παράλληλη στήριξη κλπ, όπου χρειάστηκε η διαδικασία ήταν πολύ χρονοβόρα ή οι γονείς μεταφέρουν τα παιδιά τους στην Καλαμάτα.

(Ρεβέκκα Μπεσμπέα εκπαιδευτικός Ph.D. στην αθλητική ψυχολογία, Νίκη Πατιστέα παιδαγωγός με εξειδίκευση στην ειδική αγωγή, Σοφία Χριστοφιλοπούλου ιατρός παθολόγος)

1. Η ενεργοποίηση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας (ΔΕΠ) με ενεργό συμμετοχή διδασκόντων, μαθητών, συλλόγων γονέων και εκπροσώπων του Δήμου. Η επιτροπή θα καταγράφει και θα δημοσιοποιεί τα προβλήματα στους αρμόδιους φορείς όπως στο γραφείο πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Μεσσηνίας, στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, στο Υπουργείο Παιδείας και θα αγωνίζεται για την επίλυσή τους.
2. Η έγκαιρη κάλυψη των αναγκών των σχολείων με εκπαιδευτικό προσωπικό και αίτημα στο υπουργείο παιδείας για διορισμό μόνιμου προσωπικού.
3. Αίτημα για στελέχωση των σχολείων μας με ειδικό επιστημονικό προσωπικό (εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς )
4. Προγράμματα απογευματινής ενισχυτικής διδασκαλίας μαθητών από εκπαιδευτικούς.
5. Δημιουργία δανειστικής βιβλιοθήκης και κλειστού αθλητικού κέντρου σε κτήρια που είναι τώρα κλειστά, ανακαίνιση υπάρχοντος πολιτιστικού κέντρου Στούπας
6. Σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο Πελλοπονήσου και τους συλλόγους διδασκόντων θα υλοποιούνται εκδηλώσεις παιδαγωγικού περιεχομένου αλλά και ημερίδες για ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων και όλων των δημοτών σε επίκαιρα θέματα
7. Δια βίου εκπαίδευση για μικρούς και μεγάλους με μαθήματα τοπικής ιστορίας κι παραδόσεων, κυκλοφοριακής αγωγής, πολιτικής προστασίας, σκακίου, θεάτρου, γυμναστικής, μαγειρικής κλπ, μαθήματα εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας και του πολιτισμού
8. Αισθητική βελτιώση των σχολικών χώρων και των παιδικών χαρών ώστε να καλύπτεται η ασφάλεια και η λειτουργικότητα τους, βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής π.χ. εξοπλισμός εργαστηρίων φυσικής, πληροφορικής, εικαστικών, ανακαίνιση αίθουσας πολλαπλών χρήσεων στα σχολεία που έχουν ελλέιψη
9. Εξασφάλιση ενδοδημοτικής μεταφοράς μαθητών, κατοίκων, επισκεπτών προκειμένου να εξυπηρετούνται και να συμμετέχουν στα πολιτιστικά , αθλητικά, εκπαιδευτικά γεγονότα και προγράμματα του δήμου.

«Η μονάδα έχει τη μοναδικότητα και η ομάδα τη δυνατότητα συλλογικής επιτυχίας.»